منتدي علاء سلطان التعليمي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدي علاء سلطان التعليمي

يقدم هذا المنتدي كل ما يخص المعلمين و العملية التعليمية . ويعتمد علي نظرية التعليم والتعلم
 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 قصة ثالثة اعدادي

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin
Admin


المساهمات : 15
تاريخ التسجيل : 20/02/2015
العمر : 47

قصة ثالثة اعدادي Empty
مُساهمةموضوع: قصة ثالثة اعدادي   قصة ثالثة اعدادي Emptyالسبت فبراير 21, 2015 9:07 pm










































ينوى أن intend to 23 يعجب بـ admire 1
بئر well 24 فرح joy 2
مدهش amazing 25 مندهش amazed 3
يرقد lay 26 بعيدا apart 4
رائع magnificent 27 استيقظ awakened 5
بضعف weakly 28 تحت beneath 6
عيش الغراب mushrooms 29 عظام bones 7
قارب/عوامة raft 30 صوت بشري human voice 8
رمل sand 31 يحسب calculate 9
ثواني seconds 32 منقرض extinct 10
ينطلق في رحلة set off 33 ببهجة cheerfully 11
ينزلق slide down 34 يكمل complete 12
انحدار slope 35 وعى consciousness 13
شديد الانحدار steep 36 يصطدم crashing 14
صوت sound 37 يتخيل imagine 15
يشبه sound like 38 اختفى disappeared 16
رعد thunder 39 بشغف eagerly 17
مد وجذر tide 41 يسقط في fall down 18
برج tower 41
ينزل walk down 42 غابة forest 20
يتجول wander 43 صالة hall 21
أمواج waves 44 يصطدم hit 22

-Axel was awakened by a noise like thunder or waves crashing on the shore
-The professor and Hans were in a big hall .All the passages led to it , so the professor told Axel to walk down the passage to find them.
-The slope was very steep so Axel went very fast and his head hit a sharp rock and fainted again.
-When Axel awoke he could see strange light coming from somewhere .It was cold , white and unlike sunlight or moonlight .
-The professor called that sea “ The Lidenbrock Sea”.
-They found bones of extinct animals and a forest of trees which looked like giant umbrellas.
-the professor decided to explore“The Lidenbrock Sea”. So, Hans cut down some trees and tied them together to make a raft.
-What was Axel awakened by?/ - What awoke Axel after he was fainted?
-By a noise like thunder or crashing waves on the shore of a sea. بم أوقظ أكسل؟
-بواسطة ضوضاء مثل رعد أو أمواج تصطدم بشاطئ بحر.
What did Axel hear when he come to himself?
-Sound of waves and his uncle’s voice. ماذا اكسل سمع عندما عاد الى نفسه؟
صوت امواج وصوت عمه
What were the two words which Axel heard?
Axel lost. ماذا كانت الكلمتين التى سمعهم اكسل؟.
اكسل.فقد
- Why could they hear each other?
-Because they were in a hall all passages
Led to it. - لماذا سمعوا بعض؟ لانهم فى قاعة تؤدى لها كل الممرات
-How far was Axel from his uncle?
- about six kilometers . كم كان يبعد أكسل عن عمه ؟
-حوالي 6 كيلومتر
-How did the professor calculate the distance between them and Axel?
He asked Axel to call to him again. كيف حسب ليدنبروك المسافة بينم وبين اكسل؟
طلب من اكسل ان ينادى مره اخرى
-What happened to Axel when he started to slide down?
-his head hit a sharp rock and fainted again. ماذا حدث لاكسل عندما بدها فى الانزلاق؟
-راسه اصتدمت بصخره حاده وفقد وعيه مره اخرى.
-Why did the professor ask Axel to call to him again?
-To calculate the distance between them. لماذا طلب البروفيسور من اكسل ان ينادى عليه مرة اخرى؟
لكى يقيس المسافة التى كانت بينهما
-Why did Axel lose consciousness again?(fainted)?
-Because Axel went very fast and his head hit a sharp rock . لماذا فقد اكسل الوعي مرة أخرى؟
-لان اكسل نزل سريعا و اصطدم رأسه بصخرة حادة.
-When did the professor give a cry of joy?
-When he found Axel still alive. متى أطلق البروفيسور صيحة فرح؟
-عندما وجد اكسل لا يزال حيا.
-When did ِAxel find himself?
-in a place like a cave. اين اكسل وجد نفسه؟
فى مكان يشبه الكهف
-What did Axel see when he awoke?
- a strange light, a sky with white clouds, a roof of rock and a big sea. ماذا رأى اكسل عندما استيقظ؟
رأى ضوء غريب وبحر كبير وسماء ذات سحب بيضاء وسقف من الصخور
-How was the light in the huge cave different/strange?
-It was cold, white and unlike sunlight or moonlight. كيف كان الضوء في الكهف مختلفا؟
-كان باردا ابيض على عكس ضوء الشمس أو القمر.
-What did the professor name the sea?
-Where was it?
- “the Lidenbrock Sea”.
It was under the surface of earth. ماذا سمى البروفيسور البحر؟
و أين كان؟
- سماه بحر ليدن بروك.
- كان تحت سطح الأرض.
-What did they see along the shore of “the Lidenbrock Sea”?
-They saw golden sand, bones of extinct animals and giant mushrooms. ماذا رأوا على طول شاطئ بحر ليدن بروك؟
-رأوا شاطئ من الرمال الذهبيةوعظام حيوانات منقرضةونباتات عش الغراب العملاقة
-What was strange about the plants on the beach?
-They were much taller and bigger than the plants on the earth. ما الغريب بخصوص النباتات التى كانت على البلاج؟
-كانت اكثر طولا و كبرا من نباتات الأرض.
-What were the giant umbrellas?
- What did the trees look like?
-They were giant mushrooms. ما هي الشماسي الضخمة؟
ماذا كانت تشبه الاشجار؟
- نباتات عش الغراب العملاقة
- How’d they cross and explore Lidenbrock sea?
*By a raft. - كيف سيعبروا و يستكشفوا بحر ليدنبروك؟
بالقارب
-Who made a raft?
-Hans من صنع قاربا؟
-هانز.
- How did Hans make a raft?
-By cutting down some trees and tying them together. كيف صنع هانز قاربا؟
-بواسطة قطع بعض الأشجار و ربطهم معا.
-Why did Hans make a raft?
-Because the professor decided to (cross) explore the sea. لماذا صنع هانز قاربا؟
-لان البروفيسور قرر أن يستكشف البحر.
-The three men were inside…….
a huge cave. الثلاث رجال كانوا في داخل.........
-كهف ضخم.
-The sea was named after………….
Professor Lidenbrock. البحر سمى باسم........
بروفيسور ليدنبروك
-On the shore they found……
bones of extinct animals على الشاطئ وجدوا............
عظام حيوانات منقرضة







رياح wind 23 جمجمة skull 1
اسفل beneath 24 يرتعش/ يهتز tremble 2
سنارة hook 25 نبع ماء ساخن geyser 3
على ظهر مركب deck 26 صوت زئير roaring noise 4
يخص belong to 27 نافورة fountain 5
يعض bite 28 راعي shepherd 6
يتعرف على recognize 29 يحذر warn 7
ينحني twist 30 وحش monster 8
تحت رحمة at the mercy of 31 يهرب escape 9
راس مسطح flat head 32 بالتدريج gradually 10
يفحص examine 33 سعيد glad 11
لم يعد no longer 34 يتجنب avoid 12
رحلة بحرية voyage 35 برق lightning 13
حوت whale 36 منقرض extinct 14
رائع fantastic 37 مخلوقات creatures 15
يوجد exist 38 سحلية lizards 16
قطيع herd 39 ناب الفيل tusk 17
فيل منقرض mammoth 41 ساري mast 18
يربط tie 41 يقترب approach 19
خطر risk 42 يخاطر بحياته risk his life 20
بلطة pickaxe 43 خيط السنارة line 21
هزة شديدة tug 44 ينزل lower 22
يتعارك / معركة fight 46 حفريات fossils 23
-Hans decided to try fishing .He tied a hook on the end of a rope , put some meat on it and threw it into the sea. When he pulled the line , he found a strange fish with a flat head , no tail and no eyes.
-To calculate the depth of the sea , the professor tied a pickaxe to the end of a rope and threw it into the sea. When he pulled the rope up he found teeth marks of a monster on the pickaxe.
-Suddenly the raft was thrown into the air by a huge sea monster.
-They saw a huge fountain of water .It was a geyser coming out of an island. The professor called it “Axel Island”.
- there was a storm for three days.
-On the other shore of the Lidenbrock Sea , they found bones of extinct animals and a skull of a human.
-Axel saw mammoths .He recognized them from pictures in his science books.
-They saw a giant 3m tall , with long hair. Both Axel and the professor were afraid. They ran back to the Lidenbrock Sea.
-How far did they travel on the Lidenbrock Sea? -.145 km. كم المسافة التي قطعوها في بحر ليدن بروك؟
-145كيلومتر.
-What did Hans decide to do?
He decided to try fishing. ماذا قرر هانز ان يفعل؟
-قرر ان يحاول الصيد.
-How did Hans try fishing?
-He tied a hook on the end of a rope and put some meat on it. كيف حاول هانز الصيد؟
-ربط سنارة في نهاية حبل ووضع بها بعض اللحم.
-What did Hans catch?
- a strange fish. ما الذي اصطاده هانز؟
-سمكة غريبة.
-Why was the fish strange?
-Because it had a flat head with no tail or eyes. لماذا كانت السمكة غريبة؟
-لأنهابرأس مسطح وبلا ذيل أو عيون.
-What did the professor say about the strange fish?
-He said it was an extinct fish. ماذا قال البروفيسور عن السمكة الغريبة؟
-قال أنها سمكة منقرضة.
-How did professor try to find out the depth of the sea?
-He tied a pickaxe to the end of a rope and threw it into the sea. كيف حاول ليدنبروك معرفة عمق البحر؟
-ربط البلطة فى نهاية حبل والقىها فى البحر
-what did he find when he pulled the pickaxe?
-He found the marks of a monster's teeth on it ماذا وجد عندما سحب البلطة؟
وجد اثار اسنان وحش عليها
-What threw their raft into the air?
-A huge sea monster. ؟ ما الذى القى بقاربهم فى الهواء
وحش بحرى ضخم
-What fantastic creatures that Axel thought they would meet?
-lizards, whales or birds that lived on the earth
millions of years ago. ؟ - ما المخلوقات التى توقع ان يروه
توقع ان يرى سحالى و حيتان و طيور عاشت على سطح الارض من ملايين السنين ا
-What did the three men see in the sea?
-They saw two sea monsters going towards them. The monsters fought fiercely. ماذا راى الثلاث رجال فى البحر؟
راوا وحشين ياتو باتجاههم ويتقاتلو بقوه
-What was the result of that fight?
-One of the two monsters was killed ماذا كانت نتيجة المعركة؟
وحش قتل الاخر
-What did the two monsters do?
-They fought each other fiercely. One of them was killed. ماذا فعل الوحشان؟
-تشاجرا مع بعضهما و قتل أحدهما.
-How long did the fight between the two-sea monsters take?
-It lasted for 2 or 3 hours ؟ - كم استمرت المعركة بينهم
3ساعات
-What did the characters see when they get closer to the fountain?
-They saw a huge dark shape. It was an island. ؟ - مذاذا راوا بعد اقترابهم من النافورة
شكل مظلم ضخمز كان جزيرة
-What did Axel think the shape was?
-He thought it was another sea monster ؟ - ماذا اعتقدوا ان يكون الشكل
وحش بحرى اخر
-What did the prof. name the island?
He named it “Axel Island” ماذا سمى البروفيسور الجزيرة؟
-سماها جزيرة اكسل.
-What was the fountain of water?
-It was a geyser coming from Axel’s island. ما هي نافورة المياه؟
-كانت نبع ماء ساخن من جزيرة اكسل
-Why did they leave Axel Island?
-Because the ground trembled under their feet and became hot. لماذا تركوا جزيرة اكسل؟
لان الارض اهتزت تحت اقدامهم واصبحت حارة.
-What did the storm do to the raft?
-The raft was thrown up in the air. Then the wind threw the raft at a great speed. -ماذا فعلت العاصفه بالقارب؟
اطاحت بها فى الهواء ثم دفعتها الرياح فى سرعه عظيمه
-What appeared in the sky?
- And what it did to the raft?
-A ball of fire which burst and hit the raft. Everything was in blue flames and Axel fainted ماذا ظهر فى السماء؟
وماذا حدث للقارب؟
-كره من النار انفجرت او اصطدمت بالقارب
-اكسل فقد الوعى مرة اخرى
-How long did the storm last?
-It lasted for three days. ؟ - كم المدة التى استمرت فيها العاصفة
3 أيام
- Why did Axel faint in Lidenbrock Sea?
-because a ball of fire hit the raft and burst. ؟ - لماذا اغمى على اكسل فى بحر ليدنبروك
لان كرة من النار صدكت القارب و انفجرت
-What did they find on the other shore of the Lidenbrock Sea?
-They found bones of extinct animals and
a human skull. ماذا وجدوا على الجانب الآ خرمن بحر لدن بروك؟.
-وجدوا عظام حيوانات منقرضة وجمجمة إنسان.
- What did the human skull prove to Lidenbrock?
-Men had lived on the shore for thousands of years. - ماذا تثبت الجمجمة؟
ان الانسان عاش على شاطىء البحر من الاف السنين
-What giant animals did the characters see in the forest?
-They saw mammoths. ما هي الحيوانات العملاقة التي رأوها في الغابة؟
-رأوا الماموس.
-How did Axel recognize mammoths?
-From pictures in his science books. كيف تعرف اكسل على الماموس؟
-من صور فى كتب العلوم
-What were mammoths?
-They were extinct elephants ما هي الماموس؟
أفيال منقرضة.
- How was the forest strange?
-It was pale yellow and the trees had no lower branches لماذا كانت الغابة غريبة؟
لونها اصفر شاحب و اشجارها ليس بها فروع سفلى
-Who was looking after the flock)herd) of mammoths?
-A shepherd ؟ - من كان يرعى قطيع من الماموث
راعى.
-How tall was the giant shepherd?
-He was more than three meters tall. كم طول الراعى العملاق؟
ثلاث امتار
-Why did they leave the other shore of the sea? Why they run back to the raft?
-Because they were afraid of the giant shepherd. لماذا تركوا الشاطئ الاخرللبحر؟
-لأنهم كانوا خائفين من الراعي العملاق.
-The professor tied a pickaxe to a long rope and threw it into the sea to……..
-know the depth of the sea. البروفسور ربط بلطة في حبل طويل ورماه في البحر لكي……
يعرف عمق البحر.
-When Axel saw the ball of fire …. .
-he fainted. عندما رأى اكسل كرة النار…..
-أغمى عليه.
-The shepherd was looking after……
-a herd of mammoth. الراعى العملاق كان يرعى........
قطيع من الماموس
-Although the sea monsters were terrifying,...
--they didn’t attack them. بالرغم أن الوحوش البحرية مخيفة..
لم تهاجمهم.
-The sea was named after Lidenbrock, but the island………………
-was named after Axel. البحر سمى باسم ليدن بروك ينما الجزيرة........
سميت باسم اكسل
-The professor refused to lower the sail and take down the mast because………
-he wanted the storm to take them away. البروفيسور رفض ان ينزل الشراع و أن يخفض الساري لأنه......
_أراد أن تأخذهم العاصفة بعيدا.






ينحت carve 23 الأحرف الأولى initials 1
اسفل at the foot of 24 شك/ يشك doubt 2
يكتسح sweep away 25 يشك suspect 3
على أية حال in any case 26 رحالة traveller 4
يمنع prevent 27 فتيل fuse 5
سرعة speed 28 جاهز ready 6
مدخل entrance 29 لا جدوى no point 7
يتعجب exclaim 30 إثارة excitement 8
يرشد / مرشد guide 31 خطر danger 9
يمسك hold 32 ممر path 10
تل cliff 33 عبرها past it 11
يرفع lift 34 يستحق deserve 12
شمال left 35 بارود gunpowder 13
حد السكين blade 36 يشعل light –lit-lit 14
قماش cloth 37 يضرب beat 15
يخاف / خوف fear 38 ينفجر explode 16
سريعا جدا quite soon 39 ينحني bend down 17
اكتشاف discovery 41 متعرج rough 18
قبل / أمام before 41 نفق tunnel 19
نتجت عن resulted from 42 يلمع shine 20
ما عدا except 43 يلتقط pick up 21
يرفض refuse 44 يسقط drop 22
يعد count 46 صلب steel 23
B- Quick Look
-Axel found a knife made of steel, with rough blade as Arne Saknussemm used it to carve his name on a rock at the entrance of a dark tunnel.
At that moment all Axle’s fears and doubts about the journey disappeared because a great traveller had been there before.
-A huge rock blocked their way to the centre of the earth.
-When gunpowder exploded, a hole opened and the sea became one big wave.
-Axel found out. They lost every thing their tools, food and water.
-Axel didn’t worry about losing everything because he thought that they would be killed quite soon.
-What did Axel find on sand of shore?
-What was shining on the sand?
Axel found a knife made of steel. ما الذي وجده اكسل على الشاطئ؟
ماذا كان يبرق فى الرمال؟
-وجد اكسل سكين من الصلب .
-Who was the owner of the knife?
-What did he use it for?
-Arne Saknussemm
. used it to carve his initials on a rock. من هو صاحبها ؟ و فيما استخدمها؟
-ارني ساكنو سم الذي استخدمها لحفر الأحرف الأولى من اسمه على صخرة.
-Why was the blade of the knife rough?
-Because Arne Saknussemm used it to carve A.S on a rock لماذا كان نصل السكين خشن؟
لان ارنى ساكنوسوم استخدمها لحفر الاحرف الاولى على صخرة
-What did A.S refer to?
-They refer to Arne Saknussemm. ؟ A.S ماذا تشيرالاحرف
ارنى ساكنوسوم
-Where did they find the letters A. S?
-Carved on a rock at the entrance of a dark tunnel. أين وجد الرجال الحروف A . S؟
-منحوتة على صخرة في مدخل نفق مظلم.
-What does finding the initials of Arne Saknussemm mean?
-It means that Arne Saknussemm really made the journey. *ماذا يعني وجود الأحرف الأولى من اسم ارني ساكنو سم ؟
-يعني أن ارني ساكنو سم حقا قام بالرحلة.
-When did Axel’s fears and doubts about the journey disappear?
-When they saw the initials of Arne Saknussemm. متى اختفت مخاوف اكسل وشكوكه بخصوص الرحلة؟
-عندما رأوا الأحرف الأولى من اسم ارني ساكنوسم.
-Why did Axel’s fears and doubts about the journey disappear?
-Because a great traveller had been there before them and came back safely. لماذا اختفت مخاوف اكسل وشكوكه عن الرحلة؟
- لان رحالة عظيم كان هناك قبلهم وعاد بأمان
-Why couldn’t the explorers enter the tunnel?
-What prevent them to enter tunnel?
-Because a huge rock blocked their way into the tunnel لماذا لم يستطع المستكشفون أن يدخلوا النفق؟
ماذا منعهم من دخول النفق؟
-لأنه كانت هناك صخرة ضخمة سدت طريقهم إلى داخل النفق.
-What did the explorers decide to do with the rock at first?
-They decided to break it with pickaxes. ماذا قرر المستكشفون ان يفعلوا بالصخرة أولا؟
-قرروا أن يكسروها بالبلط
-Did they succeed in breaking the rock with pickaxes? Why?
-No, because it was very hard. هل نجحوا في كسر الصخرة بالبلط ؟ و لماذا؟
لا . لأنها كانت شديدة جدا.
-How did they at last break the rock?
By gunpowder. كيف كسروها في النهاية؟
بالبارود.
-Why did they make a fuse of cloth?
-To blow up the rock safely. لماذا صنعوا فتيل مكن القماش؟
-لكي يفجروا الصخرة بأمان
-How did Axel. Hans break the rock?
-Hans made a hole in the rock with pickaxe. Then, filled it with gunpowder and put a long fuse of clothe. next day Axel lit fuse. كيف اكسل وهانز كسرواالصخرة؟
صنعوا فتحه فى الصخره و ملأوها بالبارد ووضعوا فتيل من القماش.واشعلها اكسل
-What happened after the explosion?
-The sea became one big wave and carried them forward in frightening speed. ما الذى حدث بعد الانفجار
تحول البحر لموجة ضخمة حملتهم بسرعة كبيرة للامام
-What did Axel find out as the water was carrying them at a high speed?
- they had lost everything they; their tools, instruments , food and water ماذا اكتشف اكسل بينما كان الماء يحملهم بسرعة عالية؟
- انهم فقدوا كل شيء كان معهم الأدوات و الأجهزة و الطعام و الماء.
-What did they do to prevent themselves from falling off the raft?
-They held to each other. - ماذا فعلوا ليمنعوا انفسهم من السقوط من القارب
تمسكوا ببعض.
-Why did Axel decide not to tell his uncle that they had lost everything?
-Why wasn't Axel worried about losing everything?
-Because he thought that they would be killed quite soon. لماذا قرر اكسل ألا يخبر عمه انهم فقدوا كل شيء ؟
لماذا لم يكن اكسل قلق عن فقدالاشياء؟
- لأنه اعتقد انهم سوف سيقتلون سريعا.
-The steel knife which Axel found was a few hundred of years as…….
-it was made of steel. السكين الصلب التي وجدها اكسل كان عمرها بضع مئات من السنين لانها......
كانت مصنوعة من الصلب
-As soon as the gunpowder had exploded……….
- a huge hole was opened and the sea became one big wave. بمجرد أن انفجر البارود...............
-فتحة كبيرة فتحت واصبح البحر موجة واحدة.
-The travelers lost their food, water, tools and instruments because …….
-the waves swept them away after the explosion. الرحالة فقدوا الطعام و الماء و الأدوات و الأجهزة لان………………
-الأمواج اكتسحتهم بعد الانفجار.
1





ثور erupt 23 شلال waterfall 1
ثورة البركان eruption 24 طرطشة splash 2
فرصة chance 25 بوصلة compass 3
فرصة opportunity 26 مجنون crazy 4
بالصدفة by chance 27 إبرة needle 5
يندفع rush 28 شمال north 6
رماد ashes 29 شرق east 7
ذكرى / ذاكرة memory 30 غرب west 8
يتذكر memorize 31 جنوب south 9
قوة force 32 يتعلق بــ cling to 10
اهتمام interest 33 هادئ calm 11
شيق interesting 34 هادئ quiet 12
مهتم بـ interested in 35 إلى حد ما quite 13
يعود return 36 محتمل bearable 14
سطح surface 37 غير محتمل unbearable 15
صخور متساقطة falling rocks 38 قوي strong 16
مخيف terrific 39 قوة strength 17
محبوب beloved 41 يقوي strengthen 18
يلعق lick 41 يدور Spin –spun - spun 19
يشرح explain 42 شديد الاحمرار red -hot 20
وعي consciousness 43 حمم بركانية lava 21
ألهبه flames 44 نشيط active 22
مطر / تمطر rain 46 خامد extinct 23
-The three men were going over a waterfall; they began to go up very fast in a kind of a chimney.
-The rocks were burning hot, the water was boiling and the compass was going in all directions. The professor was sure that they were in the middle of an active volcano.
-The prof. said the eruption of this volcano would be the only chance of their return to the surface of the earth.
-All that Axel could remember was explosions and falling rocks .There were waves of red–hot lava and flames everywhere, then Axel fainted.
-The three men found themselves on a steep mountain slope .They could see the sky .They were back to the surface of the earth.
-Where were they falling?
-They were falling over a waterfall اين كانوا يسقطون؟
فى شلال.
-What was the change that Axel and his uncle felt?
They were going up. - ما التغيير الذى شعر بة اكسل و عمة؟
انهم يصعدون
Why did the Prof. ask Axel to bring the food?
. To keep their strength لماذا طلب ليدنبروك من اكسل ان يحضر لاطعام؟
لكى يحافظوا على قوتهم.
-Why was the compass crazy?
Because they were in the middle of an active volcano. لماذا ضلت البوصلة؟
-لأنهم كانوا في وسط بركان نشيط.
-How did the prof.know that they were in
the middle of an active volcano?
Because the needle of the compass moved in all directions. - كيف عرف ليدنبروك انهم فى وسط بركان نشط
لان ابرة البوصلة تحركت فى جميع الاتجاهات.
-What was their only chance of returning to the surface of the earth?
The eruption of the volcano. ما هي فرصتهم الوحيدة للعودة إلى سطح الأرض؟
-ثورة البركان.
-How did the professor feel when he looked at the compass?
He was happy. كيف شعر البروفيسور عندما نظر إلى البوصلة؟
-كان سعيدا.
-Why was the professor happy when he looked at the compass?
Because he knew that the eruption of the volcano would be the only chance to return to the surface of the earth. لماذا كان البروفيسور سعيدا عندما نظر إلى البوصلة ؟
-لأنه كان يعرف أن ثورة البركان ستكون فرصتهم الوحيدة للعودة إلى سطح الأرض.
-What did Axel tell his uncle about their food?
-What did his uncle say?
He told his uncle that their food was gone. His uncle said nothing. ماذا اخبر اكسل عمه عن طعامهم؟ و ماذا قال عمه؟
-اخبره أن الطعام قد فقد . لم يقل عمه شيئا.
-What was the last memory that Axel had of the volcano eruption?
-Hans’s calm face looking at him. ما هي آخر ذكرى كانت لدى اكسل عن الانفجار البركاني؟
-وجه هانز الهادئ ينظر إليه.
-What happened to the needle of the compass? What did that show?
The needle was crazy .That showed they were in the middle of active volcano. ماذا حدث لإبرة البوصلة و ماذا اظهر ذلك؟
-الإبرة ضلت .و ذلك اظهر انهم كانوا في وسط بركان نشيط.
Why did Axel faint?
As the heat was unbearable inside the active volcano - لماذا اغمى على اكسل فى البركان
لان الحرارة داخل البركان كانت لا تحتمل.
-What could Axel remember about the volcano before he fainted?
Explosions, falling rocks, waves of red- hot lava and flames everywhere. ماذا استطاع اكسل أن يتذكر عن البركان قبل أن يغمى عليه؟
-انفجارات و صخور متساقطة وحمم بركانية شديدة الاحمرار و لهيب في كل مكان.
-Where was the storyteller when he came to himself after the eruption of the volcano?
He was on a mountain slope on the surface of the earth. اين كان راوي القصةعندما استرد وعيه بعد انفجار البركان؟
-كان على منحدر جبلي على سطح الأرض.
How could Axel Know that they were back to the surface of the earth?
When he saw the sky - كيف عرف اكسل انهم عادو ا؟
عندما راى السماء

-As the raft continued to go up ….
The water under them got hotter and hotter. بينما استمر القارب في الصعود إلى أعلي
-كان الماء تحتهم يسخن و يسخن
-Axel couldn’t remember much about the eruption of the volcano because………
He had fainted. لم يستطع اكسل أن يتذكر الكثير عن انفجار البركان لأنه…………
- أغمى عليه.
-The compass needle was moving in all directions because……….
They were in middle of an active volcano. إبرة البوصلة كانت تتحرك في كل الاتجاهات لأنهم……
-كانوا في وسط بركان نشط.
-Axel knew that they were back to the surface of the earth when….
He could see the sky. عرف اكسل انهم عادوا إلى سطح الأرض عندما…..
-استطاع أن يرى السماء
-The volcano was so active that…
The raft was spinning round among ashes and flames. ….. كان البركان نشطا جدا لدرجة أن
-القارب كان يدور بين الرماد و اللهيب.
-The active volcano was a great help as …….
It took them to the surface of the earth. كان البركان النشط عونا كبيرا لهم لأنه……
-أخذهم إلى سطح الأرض.









قرر decide 2 جاف dry 1
قرار decision 4 مبتل wet 3
حكيم sensible 6 حافة edge 5
يسلم shake hands 8 يهز shake 7
فوهة crater 10 مركب boat 9
يستمتع بــ enjoy 12 عبر across 11
احتفال celebration 14 يعقد held 13
على شرفنا in our honour 16 ثياب رثة rags 15
جزر islands 18 يعتقد believe 17
آسف sorrow 20 يشارك share 19
يرحب بعودة welcome back 22 مجد glory 21
دفء warmth 24 يلقي خطاب make a speech 23
يمانع mind 26 يبدو seem 25
يتبادل exchange 28 من على بعد in the distance 27
يتذوق taste 30 بحيرة lake 29
جدال argument 32 يجادل argue 31
حكيم sensible 34 هادئ calm 33
-Axel thought that they were in Iceland. Hans said that it wasn’t Iceland because the sun was very hot and the ground was dry.
-The three men climbed down the mountain carefully .As they were eating fruit. Small boy appeared and the profe. asked him in different languages about the mount name .The boy said in Italian it was called “Stromboli”.
-The three men reached the port of “San Vicenzo” in Italy. The people were very kind, they gave them food, drink and clothes.
-The three men took a boat to “Messina” then a ship to “Marseilles “, after that a train to Germany.
-They reached home in Hamburg on September 9th and the city held them a celebration. The other scientists argued with the professor and he enjoyed this very much. Axel and his uncle were very sad as Hans decided
to return to Iceland. They shook hands and he went back to “Reykjavik”




-Where were the three men when they returned to the surface of the earth?
On the island of Stromboli , south of Italy اين كان الرجال عندما عادوا الى سطح الأرض؟
-في جزيرة سترمبولي جنوب إيطاليا.
-How did they know that they were in Italy?
-Because the boy who appeared spoke only Italian. كيف عرفوا انهم في إيطاليا؟
-لأن الولد الذي ظهر كان يتكلم الإيطالية فقط.
-How did Hans know that they were not in Iceland?
-Because the sun was very hot and the ground was dry كيف عف هانز انهم ليسوه فى ايسلندا؟
لان الشمس كانت ساخنه و الارض كانت جافه
-What could Axel see when he looked down the mountain?
-He could see tall green trees, little gardens with apples trees and the blue waters of a sea ماذا استطاع اكسل ان يرى فى اسفل الجبل؟
اشجار خضراء و حدقة بها اشجار تفاح ومياه البحر.
-How were the people in San Vicenza kind to the three men?
Gave them food, drink and new clothes. كيف كان سكان سان فيتشنزو كرماء مع الثلاث رجال؟-أعطوهم طعام و شراب و ملابس جديدة
-How did they return to Homburg?
First, They took a boat to Messina. Then, they took another ship to Marseilles in France. Finally they took the train to Hamburg - كيف عادوا لهامبورج فى المانيا
اولا بالقارب لمسينا. ثم سفينة اخرى الى مرسيليا. و اخيرا قطار الى هامبورج.
-How could the people in Hamburg believe the story of the journey?
-Because Hans was with them.
There was news from Iceland about the journey. كيف استطاع الناس في هامبورج أن يصدقوا قصة الرحلة؟
-لأن هانز كان معهم
كانت هناك أخبار من أيسلندا عن الرحلة
-What did their return cause?
-A lot of excitement and argument. ما الذي سببته عودتهم؟
-كثيرا من الإثارة و الجدل.
-Why did the professor have to tell the story of the journey many more times?
Because people enjoyed hearing it. لماذا كان على البروفيسور أن يحكى بالقصة مرات عديدة ؟
-لان الناس كان يستمتعون بسماعها.
-Why were Axel and the professor sorry at the end of the story?
-Because Hans decided to return to Iceland لماذا كان اكسل و البروفيسور حز ناء في نهاية القصة؟
-لأن هانز قرر أن يعود إلى أيسلندا .
-When did the three men arrive back in Hamburg?
-They arrived back in Hamburg on September 9th. متى وصل الثلاث رجال الى هام بورج؟
فى التاسع من سبتمبر
-What was that exciting journey they had made?
-They had entered the Earth through the dead volcano of Sneffels and returned through the active Volcano of Stromboli ماذا كانت الرحلة المثيرة؟
دخلوا الى مركز الارض من بركان خامد وخرجوا من بركان ثائر
-How did they return to the surface of the earth?
-Through the active volcano of Stromboli. كيف عادوا إلى سطح الأرض؟
-من خلال بركان سترمبولي النشط.
-The weather was warm and there were many trees, plants and gardens, so Hans ……..
Said that it wasn’t Iceland. الطقس كان دافئا و كانت هناك أشجار و نباتات و حدائق و لذلك هانز……
-قال أنها ليست أيسلندا.
-Although they entered the earth through an extinct volcano …
They returned through an active volcano. بالرغم انهم دخلوا الارض من خلال بركان خامد ......
-الا انهم خرجوا من خلال بركان نشط.
-The Three men looked strange, so the boy …..
Was afraid of them. شكلهم بدا غريبا ولذا فان الولد.......
كان خائفا منهم.
-The professor enjoyed writing about his journey and arguing with the scientists who ……….…..
Didn’t believe the story. استمتع البروفيسور بالكتابة عن الرحلة و مجادلة العلماء الذين …………
-لم يصدقوا القصة.
-In their honour, the people in Hamburg...
Held a celebration and made speeches. على شرفهم سكان هامبورج…........
-عقدوا احتفالا و القوا خطبا.





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://mralaasultan.rigala.net
 
قصة ثالثة اعدادي
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدي علاء سلطان التعليمي :: الفئة الأولى :: علاء سلطان-
انتقل الى: