Admin Admin
المساهمات : 15 تاريخ التسجيل : 20/02/2015 العمر : 47
| موضوع: قصص ومشاهير الناس Stories and famous people السبت فبراير 21, 2015 9:02 pm | |
| Unit (15) قصص ومشاهير الناس Stories and famous people Vocabulary مدارس للطب schools for doctors مسجد mosque سيرة ذاتية biography يتزوج marry يحضر bring عالم scientist طول length حرارة heat ارتفاع height موت death حياة life يعيش live جندي soldier أفكار ideas مدرسة الألسن alsun school ولد was born قبل الميلاد B C من المحتمل probably قائد leader وفاة - موت death عند سن at the age of في عصر at the time of تغيير change دين religion معبد temple جميل beautiful بسبب because of تمثال sculpture تمثال statue قمامة litter يشبه look like يتحرك move يموت die يصلى pray يصبح become يستيقظ wake up يتقاعد retire عظيم great سحر magic سيارة سحرية a magic car الصندوق الخلفي للسيارة boot موتور السيارة engine جار neighbour ابن son يعتقد think يجب أن must يستخدم use يعمل work بدون without قديم ancient جندي soldier ملكة queen ملك king زوج husband زوجة wife ابنة daughter تاريخ date of birth
Structures (1) at – in – on – ago (2) Question tag (1) حروف الجر at – in – on – ago At ياتى حرف الجر at مع الساعات وكلمة at the age ofوكلمة home In ياتى حرف الجر inمع الشهور والسنين والمدن والبلاد وفصول السنة والتوقيتات On ياتى حرف الجر onمع أيام الأسبوع ومع التاريخ إذا بدأ باليوم ومع كلمة holidayوكلمة foot ago تاتى كلمة agoفي نهاية الجملة ويسبقها أرقام السنوات Examples (1) I go to school ( in – on – at )seven o’clock . (2) I don’t go to school ( in – on – at) Friday. (3) He died ( on – in – at )1344 B C . (4) He lived 3422 years ( at – in – ago ) . (6) Students go to school (in –on –at)the age of six. (5) I was born( on- in – at ) the third of march.
(2) السوال المذيل Question tag (1) يتكون السوال المذيل من فعل مساعد + ضمير الفاعل ( ويكون معناه أليس كذلك ) . (2) يستخدم نفس الفعل المساعد الموجود بالجملة ألخبريه. (3) إذا لم يكن هناك فعل مساعد با لجمله فنستخدم didللماضي ونستخدم do للمضارع بدون Sونستخدم doesللمضارع ب S (4) إذا كانت الجملة مثبتة يكون السوال المذيل منفيا وإذا كانت الجملة منفية يكون السوال المذيل مثبتا . Examples (1)He is a teacher . isn’t he? (2) They are pupils. Aren’t they? (3)She played Tennis. didn’t she? (4)She plays Tennis. doesn't she? (5)They play Tennis. don’t they? (6)Today isn’t hot. Is it ? Exercises (1)He went to the zoo. ( isn’t it – didn’t he – don’t he)? (2)she cooks the food. (does he – doesn’t he – doesn't she )? (3)Ali doesn't play Tennis. ( didn’t he – does he – doesn’t he )? (4)Its windy ( on – at – in ) Spring. (5)She isn’t a nurse ( is she – isn’t he – isn’t she )?
Unit (16) تغييرات Changes
Vocabulary يقابل meet يكنس sweep يغادر leave يضع put مجلة magazine طفل رضيع baby boy المرحلةالاعدادية preparatory school صعب difficult يعمل do قائمة طعام menu المكفوفون blind people شهر month يقرر أن decide to يصل arrive يتحدث talk يبدأ start طعام صحي healthy food هذا العام this year رسائل بريد الكتروني e-mails شبكة الانترنت the internet صيغ مختصرة short forms الانتقال إلى منزل جديد moving house يجد find يشترى buy يرسل send يتعلم learn يكون صداقات make friends تلد have a baby نادى clup بيئة environment حول around حول العالم around the world لائق بدنيا fit شخص person زار (مكان وعاد منه) have\ has been to رجل إعمال businessman قائمة list إعمال jobs إعمال منزلية household jobs يعيد شيئا إلى مكانة put away لعبة toy أرضية floor أرضية المطبخ the kitchen floor ثلاجة fridge يغسل wash يريد want ينهى finish ينظف clean يرتب tidy يأخذ take يعطى give يكتب write صيغ كاملة long forms خارج مصر outside Egypt Structures (2)the present perfect (1)the imperative (4)class المصدر + (3)decide + to (1) صيغة الأمر The imperative
(1) صيغة الأمر تبدأ بالفعل في المصدر . والمصدر هو اصل الكلمة بدون إضافة عليها: (2) صيغة الأمر المنفى تبدأ ب Don’t + الفعل في المصدر. Examples : (1) (washed – Wash – washing )the dishes. (2) (Do – did – does)the housework. (3) (Don’t – didn’t – did)play in the street. (4) (opened – Open – opening)the door.
(2) زمن المضارع التام The present perfect tense التكوين Formation (1) يتكون زمن المضارع التام من : التصريف الثالث للفعل + Have We – they –you – I " " " + Has He - She - it
الكلمات الدالة عليه Key Words Just - already - yet - ever - never - for - since (2) يستخدم زمن المضارع التام للتعبير عن فعل تم في الماضي ولكن دون تحديد وقت حدوثه. (3) لنفى زمن المضارع التام نضع notبعد Haveأو Has (4) لعمل سؤال في زمن المضارع التام نقدم Have أو Hasعلى الفاعل. Examples (1) Soha has ( finish – finished – finishing) her homework. (2) Ali has ( cleaned – clean – cleaning ) the room. (3) I have ( leave – left – leaving ) the list on the table. (4) They ( has – have – is ) cleaned the house. (5) ( Have – Has – Had ) you finished your homework?
Unit (16) تغييرات Changes
(3 ) (يقرر أن) المصدر + decide + to (3) الفعل يقرر ان ياتى بعده الفعل في المصدر Examples (1) She has decided to (walk – walked – walking ) to school. (2) They decided to ( go – went – going )to the zoo. (3) She decided to ( left – leave – lived ) the house. (4) Ali decided to ( buy – buyed –bought ) a car. (5) He decided to ( cooks – cook – cooked ) the food .
(4) فصل Class (4) كلمة ( فصل ) إذا كان المقصود بها مجموعة من الأفراد فتعامل معاملة الجمع وبالتالي نستخدم معها الفعل المساعد . Have Examples (1) Our class ( has – have – are ) decided to learn about healthy food . (2) He ( haven’t – hasn’t – didn’t ) cleaned the class . (3) Our class ( has – have – are )given money to help the school .
Exercises (1) Correct the underlined words: (1)They doesn't finished the homework yet. (2)He don’t cleaned the room. (3)Has they washed the dishes? (4)Ali has finish his homework. (5)Mona have sweep the floor. (6)I have made my homework . (7)He has a good work in this company . (8)She hasn’t tidied the room already . (9)He has finished his work an hour ago . (10)He put out the books on their shelf .
(2 ) Read and match : (1) Mona and Tamer haven’t (a) by train ,next week . (2) The teacher told me (b) I had finished my lunch . (3) When my mother returned (c) my grandmother after school . (4) I would like to visit (d) done some of the jobs . (5) I will travel to Alexandria (e) to tidy my classroom . (f) on foot .
(3) Write questions using the words in brackets : (1) preparatory school was difficult for me because everything was new. (Why) (2) In speaking we usually use short forms . (when) (3) My dad has bought me a new computer . (what)
Choose : (1) Students ( teach – learn – take ) at school . (2) We should ( cook – cock – talk ) healthy food . (3)He ( moved – lived – made )to a flat near his work .
| |
|